نمونه سوال علوم و فنون دهم

نمونه سوال علوم و فنون دهم

درس علوم و فنون ادبی یکی از درس های تخصصی رشته علوم انسانی و همچنین رشته معارف است. بیشتر دانش‌آموزان به دلیل ماهیت متنوع و مهارتی این درس، متاسفانه بیشتر اوقات در مواجهه با درس علوم و فنون دچار مشکل می‌شوند. این در حالی است که با کمی تمرین و دقت در بعضی ریزه کاری ها می‌توان، به مطالب این درس مسلط شد.

پس نیاز است که پیش از ورود به جلسه امتحان حداقل یک نمونه سوال علوم و فنون ادبی را ببینید و با پاسخ گویی به سوالاتش، خود را محک بزنید.

نمونه سوال علوم و فنون دهم

در این پست، برای شما نمونه سوالات مختلفی از درس علوم و فنون دهم آماده کرده ایم. شما می‌توانید با دانلود و تمرین هر نمونه سوال، یک قدم تا موفقیت در آزمون علوم و فنون بردارید.

شما با تمرین هر نمونه سوال، با قواعد طراحی سوال آزمون های علوم و فنون ادبی آشنا می‌شوید و این مطلب کمک زیادی به شما در ادامه مسیر می‌کند.

دقت داشته باشید که مطالب درس علوم و فنون ادبی به صورت پیوسته در طول سه سال تحصیلی ادامه دارد و برای موفقیت در تمام سال های تحصیلی، باید به تمام این مطالب مسلط باشید.

نمونه سوال علوم و فنون دهم

بارم بندی علوم و فنون دهم

نمونه سوال علوم و فنون دهم

سخنی با دبیران 

دبیران محترم، شما نیز می‌توانید از نمونه سوال های علوم و فنون دهم برای طراحی سوال های امتحانی بهره ببرید. لطفا در زمینه طراحی سوال، به نکات زیر توجه کنید:

  • در طراحی سوالات، بارم بندی مصوب آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهید.
  • در نوبت اول تا درس ششم سوال طرح می‌شود.
  • در نمره گذاري پرسش هاي هر فصل، به تنوع موضوعي و تعداد درس ها توجه فرمایيد
  • پرسش هاي بخش نقد و تحليل نظم و نثر، بر بنياد ساختار ارائه شده در بخش تحليل فصل تنظيم شود.
  • بارم آزمون نوبت دوم به نسبت 8 نمره (نوبت اول)/ 12 نمره (نوبت دوم) و شهریور طبق بارم بندي جدول فوق از كل كتاب خواهد بود.

 

همکار ارجمند، شما می‌توانید با آماده سازی و ارسال نمونه سوال های علوم و فنون دهم، به آدرس ایمیل pajooheshefarsi@gmail.com به گسترش عدالت آموزشی و دسترسی راحت تر دانش آموزان به نمونه سوال علوم و فنون دهم کمک کنید.

دانلود نمونه سوال علوم و فنون دهم 

در این بخش می‌توانید به نمونه سوال های درس علوم و فنون ادبی 1 (علوم و فنون ادبی دهم) دسترسی پیدا کنید.

 

 

 

مطالب این صفحه به مرور زمان کامل و کامل تر می‌شود؛ پس بارها و بارها به ما سر بزنید.

دانش آموزان عزیز، ما در سایت فارسی 100، علاوه بر این نمونه سوال ها، آزمون های تستی مختلفی هم برای شما آماده کرده ایم که می‌توانید با پاسخ دادن به آن ها، میزان توانایی خود را در پاسخگویی به سوالات تستی، آزمایش کنید. برای دسترسی به آزمون های تستی سایت فارسی 100، عبارت «آزمون های آنلاین» را لمس کنید یا بر روی آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *