نمونه سوال فارسی دوازدهم

نمونه سوالات فارسی دوازدهم

درس فارسی یکی از درس های عمومی تمام رشته های آموزشی است. تمام دانش آموزان در دوره متوسطه این درس را می خوانند، اما همه آن ها نمی توانند ارتباط خوبی با این درس برقرار کنند. البته این مشکل دلایل مختلفی دارد. خبر خوب این است که با کمی تمرین و دقت در مطالب می توان، بر مطالب این درس مسلط شد. پس نیاز است که پیش از ورود به جلسه امتحان حداقل یک نمونه سوال فارسی را ببینید و با پاسخ گویی به سوالاتش، خود را محک بزنید. حساسیت درس فارسی برای دانش آموزان پایه دوازدهم دوچندان است؛ چرا که این درس جزء دروس نهایی است و دانش آموزان باید بتوانند، آزمون نهایی را به خوبی پشت سر بگذارند.

نمونه سوال فارسی دوازدهم

 

در این پست، برای شما نمونه سوالات مختلفی از درس فارسی دوازدهم آماده کرده ایم. شما می توانید با دانلود و تمرین هر نمونه سوال، یک قدم تا موفقیت در آزمون فارسی بردارید.

شما با تمرین هر نمونه سوال، با قواعد طراحی سوال آزمون های فارسی آشنا می شوید و این مطلب کمک زیادی به شما در ادامه مسیر می کند.

 

بارم بندی درس فارسی دوازدهم در امتحانات نوبت اول و دوم

 

سوال فارسی دوازدهم

 

سخنی با دبیران 

 

دبیران محترم، شما نیز می توانید از نمونه سوال های فارسی دوازدهم برای طراحی سوال های امتحانی بهره ببرید. لطفا در زمینه طراحی سوال، به نکات زیر توجه کنید:

  • در طراحی سوالات، بارم بندی مصوب آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهید.
  • در نوبت اول تا درس نهم سوال طرح می شود.
  • سؤال هاي معنایي و دستوري در «بافت متن» پرسیده شود.
  • در املاي واژگان، «تشدید» اهميت املایي ندارد.
  • گسسته یا پيوسته نویسي واژه هایي كه ساخت تركيبي دارند (مانند كتاب خانه یا كتابخانه)، یكسان است و اهميت املایي ندارد.
  • در حفظ شعر، جاي خالي به یك مصراع یا یك بيت اختصاص یابد و صرفاً یك واژه مدنظر نباشد.
  • در آزمون ها و پرسش هاي فرایندي كه در جریان یادگيري كلاسي به صورت شفاهي برگزار مي شود، به موضوع هاي خوانشي یا پاره مهارت هاي خوانداري (مانند لحن، تكيه، مكث و درنگ، فراز و فرودهاي آوایي و…) و فن بيان توجّه شود.
  • بارم آزمون نوبت دوم و شهریورماه، به نسبت 8 نمره (نوبت اول) و 12 نمره (نوبت دوم)، طبق بارم بندي جدول فوق باشد.

 

همکار ارجمند، شما می توانید با آماده سازی و ارسال نمونه سوال های فارسی دوازدهم، به آدرس ایمیل pajooheshefarsi@gmail.com به گسترش عدالت آموزشی و دسترسی راحت تر دانش آموزان به نمونه سوال فارسی دوازدهم کمک کنید.

تدریس خصوصی علوم و فنون دوازدهم

دانلود نمونه سوال فارسی دوازدهم 

 

در این بخش می توانید به نمونه سوال های مختلف امتحانی درس فارسی 3 (فارسی دوازدهم) دسترسی پیدا کنید.

 

مطالب این صفحه به مرور زمان کامل و کامل تر می شود؛ پس بارها و بارها به ما سر بزنید.

 حمایت مالی فارسی 100

دانش آموزان عزیز، ما در سایت فارسی 100، علاوه بر این نمونه سوال ها، آزمون های تستی مختلفی هم برای شما آماده کرده ایم که می توانید با پاسخ دادن به آن ها، میزان توانایی خود را در پاسخگویی به سوالات تستی، آزمایش کنید. برای دسترسی به آزمون های تستی سایت فارسی 100، عبارت «آزمون های آنلاین» را لمس کنید یا بر روی آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *